Jag ska plugga egentligen

 

Men ville bara visa er de senaste virk kreationerna. 

 
Nedan ser ni ännu en ugglemössa. Den är mycket stiligare än den första med lite mer detaljer. Men det finns fortfarande mycket att arbeta med. Folk säger att jag är för självkritisk, det kanske ligger något i det ;)
Mössan passar iaf barn från sex månader och upp till året.
Den är vikad i förmaskor och stolpar, lite smymaskor och flätade toffsar.
 


Detta är en baby mössa från 0-3 månader. Virkad i stolpgrupper, stolpar, förmaskor och smygmaskor. 
Funderar om jag ska ge den längre kanter eller om jag ska virka något typ av band som man kan knyta under halsen.


 
Sen har jag även börjat funderar på tjocksockar. Här är det första resultatet. Något blev fel vid hälen. Måste lista ut vad. Sen var det även ett lite för styvt garn och själv skulle jag nog föredra en längre mudd. 
 
 
Det var lite av det jag har pysslat med de senaste dagarna. Misstänker tyvärr att det blir ett litet uppehåll med virkandet framöver då jag måste lägga ite extra tid på skolan.
 

Vi hörs senare!


Kommentarer
Postat av: Cissi - mamma till Emma och smurfen

Så fina! Du funderar inte på att göra (spec ugglemössan) till försäljning? ;)

Svar: Tack :)Jag har haft det i åtanken. Efter januari kommer jag nog börja virka lite på beställning. Då borde jag ha lite bättre garner till mössor hemma. Just nu har jag använt mig av ett garn som inte håller så mycket värme. Sommarmössor :)
Lisa Vernersson

2013-01-09 @ 12:04:01
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Cissi - mamma till Emma och smurfen i magen

Du får hojta till! ;)

2013-01-09 @ 13:56:18
URL: http://nastanperfekt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0