Jokkmokks marknad

 
Det där suget, suget efter godis. Det är nu mättat. Faktiskt så pass mycket att jag överväger att inte äta godis igen. Gott var det, igår då jag kom hem från ica. Sängläge med en stor skål gott. Chokladen tog slut först. Man skulle kunna tro att jag aldrig ätit godis. För det var farligt gott. Jag som alltid brukar va sugen på godis. Men efter en eller två inte känna någor behov att äta mer. Igår våldtryckte jag godis som om det vore min sista dag på jorden. 
Men lever det gör jag idag också. Har haft labbar med motorer, druckigt varm choklad(för jag är är nämligen ingen kaffe drickare) och kikat på schemat över Jokkmokks marknaden. 
I februari då är det tydligen marknad för 408:e gången. Marknaden man ska besöka då man är i Jokkmokk. Jag kanske skulle ångra mig med åren om jag inte upplevde marknaden då jag ändå bodde här. 
Så 2013 det ska bli min debut på marknaden. Faktisk min och Christophers debut. Det ska bli kul att visa honom Jokkmokk. Platsen som jag har spenderat alldeles för lång tid på redan nu. Kul att visa honom det jag upplever på annat vis än genom bilder.
Men egentligen är jag ingen marknadsmänniska. Vännäsmarkanden, lycksele och åsele. Det brukar vara min årliga dos. Ett tio pack strumpor brukar alltid följa mig hem och kanske en munk eller två slinker ned. 
Men jag känner på mig att denna marknad är annorlunda. Renar och samédans. En ny upplevelse helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Vi funderar faktiskt på att besöka marknaden också :)

Svar: Va kul Linnea!Men oj så jag skäms! Har tänkt på dig senaste veckan. Jag ska ringa! Jag lovar, men tiden springer iväg trots det faktum att jag inte gör något.
Vi får höras!!
Lisa Vernersson

2013-01-14 @ 18:44:55
URL: http://blogg.vk.se/linnea

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0