Små, små kläder. En familjehistoria.

 
Jag har nämnt det förut. Men hemma i Umeå i garderoben, där ligger det kläder som jag och mina systrar bar då vi var små. Jag har alltid tyckt det är viktigt att spara sådant. Man uppskattar det så fruktansvärt mycket då man växer upp. Då man vill bilda sin egen familj. Små, små plagg som jag bar då jag va liten. Dessa plagg ska våran framtida knodd få bära. Det är kläder med minnen. Minnen som finns både på bild och film. 
 
Idag har jag börjat virka en lite finare mössa. En mössa som passar barn från 0-3 månader. Jag vet inte vad våra framtida barn kommer få ta med sig genom livet. Spara kläder det kommer jag absolut göra. Allt blir nog omöjligt. Men en hel del kommer sorteras och packas ned i lådor. Lådor som kommer färdas mellan mina systrar och våra barn. Kläder med en familjehistoria. Jag tycker det är fint. Så som jag började stycket så har jag börjat virka en lite finare mössa. Denna tänkte jag kanske ska få bli vår första knodds första, alldeles egna mössa. En mössa som kanske kommer få följa med genom livet. En mössa vårt framtida barn kanske kan plocka upp om trettio år och tänka att mamma virkade denna. 
 
Kläder med värde, jag tycker det är mysigt!
 
Ni får en tjuvtitt på det jag pysslar med. Nu funderar jag på dekorationer.
 
 

Vi hörs imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0