Midsommarhelgen

 
Godmorgon! Vilken fantastisk helg vi haft. 
Fredagens midsommarfirande blev inte det traditionella dansa runt stången och sjung små grodorna. Jag och Christopher beslöt oss för att vi var värda en sovmorgon på fredagen. Jag måste påstå att den verkligen var välbehövd. Jag har nämligen lidit av en ständigt återkommande huvudvärk och total utmattning hela veckan. 
 
Hur som så var det vår helg med damen. Det blev ingen dans runt stången men det blev ett midsommarbad i en varmpool. Det blev grymt uppskattat! 
 
 
Vi hade nämligen fruktansvärt tur med vädret. Esther njöt av friheten av att vara ute på landet. Kunna gå in och ut ur huset precis som hon vill. Ströva runt om och bara glassa i gräset. Rasmus njöt lika han också, tyvärr får han inte samma frihet som Esther. Men en hel dag ute säger han inte nej till. 
Det blev det tradionella kubbspelet och jordgubbstårtan in mot småtimmarna, även fast jag avskyr kubb så har jag nog med åren lyckats få in någon typ av snitts med kastandet. Ibland träffar jag nämligen. 
 
Idag mina läsare blir det en hemma dag. Vi alla vuxna, barn och hundar behöver nog vila en smula. Jag ska försöka trotsa huvudvärken och städa. Det ser verkligen ut som skit här hemma. Allt förfaller då man är hemma så få timmar om vardagarna. Så idag blir det att styra upp hemmet, åtminstone göra ett försök. Den lilla damen brukar nämligen vara ganska duktig på att hjälpa till. Men det är så det ska vara.
 
Vi hörs senare.
Nu ska jag ta tag i dagen med en frukost med den bästa!
 

Ta hand om varandra!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0