Onsdagsmorgon


Godmorgon läsare, klockan är knappt 06 och ändå har jag redan två vaken timmar. En halv arbetsvecka är påväg att passera. Istället för att sova i någon timme på bussen tänkte jag att det nog är hög tid att uppdatera er lite. Dagarna i Skellefteå går bra. Jag har fått höra att jag har höga ambitioner. Själv ställer jag frågan, varför göra något som inte blir bra då man kan göra det bättre. Det är roligt och lärorikt. Och vet ni, det lönar sig att ha en högre utbildning än gymnasiet. Jag har nämligen aldrig haft en såhär bra lön. Den är tillochmed högre än den som jobbar där för tredje säsongen utan utbildning. Det känns riktigt bra! På mitt arbete har jag ett eget kontor, ett såndär onödigt sterilt rum med en arbetsstol, en besöksstol, en dator med två skärmar och en del hyllor. förutom det finns det en dörr och ett fönster såklart. Men kontorsdelen är bara en liten del av arbetet. Det är nämligen mycket som ska göras ute på fältet, vilket betyder att jag har en egen firma bil. Det mina vänner känns fånigt stort! Här kommer jag i en Skellefteå kraft bil, och den är faktiskt min.

På tisdag fortsätter äventyret med en jobbintervju. Det känns stort på något vis. Trots det att jag varit på intervjuer förut så känns denna mer riktig, om ni förstår vad jag menar. Jag erkänner att jag känner mig nervös redan nu, men bara det att jag har lyckats slå mig fram till en intervju känns som ett vunnet lopp!

Mina vänner det går bra nu. Juni har än så länge inte bjudit på så mycket väder så känns inte som att jag missar så mycket i och med min pendling. Trots årets början så känns det precis nu som att 2013 kommer bli vårt år. Jag tänker försöka hålla fast vid det känslan, länge mina vänner!

Vi hörs, ta hand om er i sommar!


Kommentarer
Postat av: Cissi

Lycka till på intervjun!

2013-06-11 @ 11:13:35
URL: http://nastanperfekt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0