Äkliga sprutor

 
Som väntat så leder besöket på folktandvården till ett återbesök. Jag har aldrig lagat ett hål med bedövning, alltid lagat utan och bitit ihop. För mina vänner, sprutor av alla dess former skrämmer mig. Jag är nog inte ensam om denna ångest som uppkommer vid tanken av att någon ska sticka in ett vasst föremål under min hud och spruta in ett främmande medel under min hud eller ta lite blod från min kropp. Idag hanterar jag stressen och ångesten bättre. För några år sedan grät jag hejdlöst, kroppen skakade och jag blev mer apatiskt. Svår att kontakta och stirrade blint framför mig. Första gången Christopher var med vid ett blodprov blev han nog shockad över hur jag reagerade. Jag hade förvarnat innan att jag inte klarar av dessa saker. Men han hade nog aldrig förstått hur illa det faktiskt var. Jag hatar då sköterskan pratar med mig. Föreslår bedövnings salva och annat trams. Stick för fan! Ja jag blir oerhört otrevlig i dessa sammanhang, så pass att jag förvarnar sköterskorna innan jag kommer. För ett par år sedan vaccinerade jag mig mot TBC, jag blev vaccinerad men jag blev liggandes på en brits i tårar och hade en förkrossad sköterska över mig som bad om ursäkt att hon stuckit mig. Jag gillar det verkligen inte. Då jag var inlaggd för att föda vår flicka bönade och bad jag om att inte behöva ha en nål i armen. Men efter många om och men fick dom sticka mig. Under hela förloppet låg jag mest stel som en pinne och kännde mig äcklad över att ha slangen i armen. Panikkänslan då de satte dropp och petade på armen är svår att beskriva. Det är äkligt, oerhört äkligt! Som ni kanske förstår så har jag alltid valt att avstå bedövning vid tandläkarbesöken. Att veta att de ska sticka nålar i mig frambringar en större ångest än vetskapen om hur jäkla ont det gör då de borrar. Men nu tänkte jag faktiskt växa några centimetrar. Jag tänker ta bedövning. Jag tänker nämligen byta folktandvård och tänkte se det som en ny början. Jag hatat folktandvården jag besökt i alla år. Alla människor och miljön, det skulle inte förvåna mig om det står i min mapp att jag är en oerhört jobbig och otrevlig pasient. Men nu tänker jag byta, byta till en folktandvård närmare hemma. Men det tänker jag gå in med en bättre inställning och verkligen försöka börja göra besöken till något bättre. Ny folktandvård och bedövning. Det är nästan så att ångesten kryper på redan vid orden. Men det kanske går bra.
 
 
Förutom det förskräkliga besöket på folktandvården så har jag idag klickat hem sommaren converse. I sommrar har jag gått med converse i olika färger. De jag älskade mest var ett par lila, vilka fantastiska skor. I år blir det för första gången någonsin ett par neutralt svarta. Jag överväger starkt att även köpa ett par låga. Men det är mycket pengar för två par skor. Förra sommarens converse ligger i garderoben i väntan på bar asfalt. De kommer nämligen hålla en sesong till, de är rosa. Jag älskar dem, men de fungerar inte till ett par färgglada jeggins. Så därför blir det även ett par neutrala 2013.
 
 
På converse kör jag slim versionen, gillar inte alls den vanliga med hög sula. Men slim, bättre sko får man leta efter!

 

Ta hand om er!

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0