Dammsuger

 
 
 
Förutom att stjärnan är på Istidsgatan så nöter vi på dammsugaren. Jag tror nämligen att vi är inne på sjunde dammsugningen sen bara igår. Det är årstiden som jag älskar. Vårvädret är underbart på alla vis. Men att älska våren och ha afghaner är inte optimalt. Med våren är det blött och grusigt ute. Det är bättre än lera det kan jag lova. Men det är fullt tillräkligt, grus och slask. Afghanerna drar in mängder, obeskrivliga mängder grus. Hur det var för ett år sedan anar ni knappt. Då båda vara håriga. Eller hur det var då både Rasmus och Fabian var nära fullpälsade båda två. Vilket elände. Efter att dammsugaren hunnit vara framme för andra gången idag och att Vilhelminas fingrar sköljts för fyrtioelftetusende gången funderar jag varför man skaffade pälshundar egentlligen. Dessa dagar plockas inte dammsugaren undan. Det är ungefär som valptiden, fast istället för dammsugaren stod moppen framme. 
 
Men nu är det så rent det kan bli här hemma. En gryta puttrar på spisen den blivande tränar och själv städar jag undan kaoset medan fröken sover. Hundbäddarna har blivit skrubbade och rummsmattan är utslängd för vädring. 
Ikväll blir det grillat på Istidsgatan. Hoppas ni alla har en härlig påsk. Vi firade in påsken med nära och kära i torsdags. alla barnen fick påskägg av påskharen. LIla V fick njuta av sitt ägg igår, innehållet var förståss inte det tradionella godiset utan en boddy av bonus mormor och morfar och en slant av gammel bonus mormor. Vilket betyder att vi måste införskaffa en sparbössa till damen!
 

Nu ska jag återgå till varadagen.

Vi får höras senare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0