Egen barnmat

 
Större delen av denna onsdags timmar har jag stått vid spisen. Vid spisen med V tätt intill. Matlagning intersserar tydligen. Matkoket har bestått i att göra egen barnmat till damen. Det som serveras framöver är korvstroganoff med ris, pasta med köttfärssås, brocoli med ostsås och potatis samt lite desserter i form av morot och potatis puré. Det blev ganska bra faktiskt, för att vara mitt första barnmatskok så är jag nöjd. Brocoliröran blev ruskigt god. Hoppas bara damen tycker desamma. Köttfärssåsen med pasta gick åtminstone ned. Om någon av er som läser har några bra recept på barnmat så tar jag tacksamt emot dem.
 
 
Annars har det varit en ganska harmonisk dag. Vi har invigt sittdelen på vagnen och passade på att njuta av de få soliga morgontimmarna utomhus. Bjuder på två bilder på världens finaste Vilhelmina Johansson!
 
 
 
 
Annars så behöver Esther en genomgång av pälsen och Rasmus ett bad. Ingen som är sugen på att rycka in då deras matte är utslagen efter kvällens power walk. Min plan är att börja springa igen. Men vi startar lite lätt med väldigt snabba power walks. Det sämsta är att afghanera är alldeles för lata för att hänga på springturer. Eller inte lata, bekväma ;)
 
Vi hörs imorgon läsare.
Hoppas ni haft en härlig onsdag!
 

Ta hand om er!


Kommentarer
Postat av: Ulrika Emini

Jag ger vår lillkille en bit blodpudding som kokas tills den löses upp och det blir krämigt. En riktig favorit hos honom! :)

Svar: Jag har funderat på att göra något av blodpudding också. Man borde kanske kunna riva ner lite morötter så det blir lite konsistens :)
Lisa Vernersson

2013-03-06 @ 20:22:23
URL: http://ulrikaemini.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0