Helgavslut

 
Efter en helg som fullkommligt rusat förbi så har den nu nått slutpunkten. Snart börjar vi på en ny vecka och längtar till den nya helgen böörjar. Vi på Istidsgatan har verkligen åstakommit en hel del den här helgen. Det har varit en riktigt bra helg. Som nämnt innan så var vi på party igår. Idag blev det mindre tårta. Istället för sötsakerna packade vi oss iväg till stor loppis på Nolia. Tretti kronor senare kom vi hem med några par tjocksockar och en vårjacka till V. Det är så mycket enklare att köpa billiga tjocksockor på loppis än att göra dem själv. Men jag ska lära mig hälsteget, men det kommer nog ta tid. 
 
Såhär snygg var damen idag
 
 
Och såhär såg jag och pappan ut :P
 
 
Förutom de vanliga vardagsbestyren så har jag fått upp akvariet på byron i hallen. Fyllt upp med ett finkorningt grus. Imorgon blir det att fylla upp med lite spån, springhjul och annat onödigt. För det blir nämligen inga fiskar, eller räkor. Det blir ökenråttor, Christopher fick välja. Imorgon blir vi två, kanske tre familjemedlemar rikare. Det ska bli spännande!
 
 
Efter pysslandet med akvariet så påbörjade jag mitt projekt med att sy dregglisar. I skrivande stund är vi tre och en halv dregglis rikare. Konstaterade att det finns alldeles för många fina tyger. Tror även V tyckte Olssons tyger var en härlig affär med många färger. För hon var väldigt ivrig med att hjälpa mig välja tyg. Tur att vi verkar vara ett bra team. För med fröken i famnen är det lite komplicerat att riva bland alla tyger. Men det gick vägen, hem kom vi med tre färger/mönster.
 
 
Ikväll blir det lugnt soffmys med en överraskning som karln ordnade medan jag och V fixade tygerna. Jag väntar med spänning på en härlig kväll på Istidsgatan.
 

Ta hand om er! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0