Maten är i ugnen


Lassagnen bubblar i ugnen och grönsakerna kokar på spisen. Gerbilerna har fått det rent och fint och vårt hem luktar rengöringsmedel. För förutom att jag har förberett inför min redovisning av examensarbetet så har jag städat. Sån där städning som är obeskrivligt tråkig men oerhört viktig. Väggar, golven, dörrar och lister är skrubbade. De flesta av våra möbler gnuggade och nu ligger jag på soffan i väntan på att maten ska bli klar. Det är en del kvar här hemma, bland annat köksluckorna. Men det tar jag en annan dag. Ikväll blir det ett stillsamt tittande på serien following som jag fallit en aning för. Till er serietittare kan jag varmt rekommendera den. Spännande, obehaglig och lite läskig.

Nu kallar köket, hoppas middagen smakar. Blev nämligen lite improvisation med lassagnen.

Vi hörs senare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0