Ommöblering

 
 
 
För en vecka sedan var jag övertygad om att det inte blir något påskpynt i år. Suget har inte infunnit sig så jag tänkte skippa den delen. Men idag kändes allt så mycket roligare. Jag har fixat och donat hela dagen och har påbörjat det där som ska likna påsken. Köket fick sig en makeover. Lampan ovanför köksbordet byttes ut mot min älskade hisslampa i glas. Sen vi bott i lägenheter har jag inte hittat någon passande placering för denna icke så mordärna lampa. Idag har jag bett pappa leta fram en större lampskärm då de finns två olika storlekar till dessa lampor. För som det ser ut nu så verkar lampan ganska fånig. Men med en större skärm och en fin virkad duk som ska pryda tror jag kanske att det kommer se fint ut. Lagomt till sommaren. Jag blev dock tvungen att kombinera den lite äldre lampan med en virkad spetsgardin som tar fram en annan känsla än det där mordärna. 


Vad tycker ni, ser det det okej ut om jag ordnar en större

lampskärm? Eller skär det sig mot köksbordet?

 
Förutom förändringen i köket så blev det en liten ommöblering i sovrummet. Jag var ute efter mer platts då det snabbt blir trångt med spjälsäng och massa garderober. Det blev inte så mycket mer platts, men Christopher godkände och det blev lite trevligare. Det är nog huvudsaken.
 
Imorgon startar en ny vecka och jag är uppbokad på jobb varje dag. Det böhövs! Men förutom slitet under morgonen ska jag besöka plantagen. Blommjord ska inhandlas och påskfjädrar. Jag har lovat mig själv, eller möjligtvis blommorna att de ska få en dusch och ny näringsrik jord i krukorna. Svärmorstungorna skall delas då de har vuxit och blivit helt gräsligt många i varje kruka. 
Det är ingen som känner sig i behov utav några svärmorstungor att pryda sina fönster. De funkar alldeles utmärkt för dem som inte vill ha insyn då de nog håller en meter i höjd.Tyvärr har vi alldeles för få fönster här på Istidsgatan så jag kan knappt ha alla de blommor jag skulle önskat.
 

Ta hand om er!


Kommentarer
Postat av: Maja

Jag tar gärna en! :D
Och tycker att hisslampan är supersnygg! Kanske ännu snyggare med större skärm, men den är så snygg i sig själv!

Svar: Du får gärna ta två Maja, då får jag mer plats för något annat ^^Eller hur, idag har jag bytt till en större skärm och det blir bättre. De har charm dessa lampor, är så glad att jag äntligen fått hänga upp den igen :D
Lisa Vernersson

2013-03-24 @ 23:52:22
URL: http://majasvedmark.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0