Omplantering

 
Idag blev det stora omplanteringsdagen. Alla växter har fått sig ny jord och en behövlig dusch. Det blev ett gäng extra svärmorstungor. Maja du kan få en eller två :) Jag har gallrat ut bland växterna, fixat nya klängstälingar för de som vill klättra och insett att jag rymmer nog två till nya växter i mina fönster. Lycklig! 
 
 
Förutom att växterna fått ny näring så har jag påskat till det här hemma. Inte för att vi har speciellt mycket påskpynt. Men i en två på 60 kvadratmeter behövs inte speciellt mycket för att få lite påskkänsla.
 
 
De sista bilderna är bara på den lilla ommöbleringen i vårt sovrum. Samt ytterligare en bilder på köket. Den större lampskärmen kommer imorgon, så då kommer jag väl antagligen plåga er med ytterligare en köksbild.
 
 
Då jag hade vägarna förbi M-huset så kunde jag inte låta bli att komma hem med en pyjamas åt V eftersom de var på extrapris den här veckan. Den hon har här hemma har tjänat sitt syfte och det var på tiden att den blev utbytt. 
 
 
Nu inväntar jag min blivande för at börja tillaga vofflor. det är nämligen vofflans dag idag och det ska firas med nygräddade vofflor, grädde och hjortronsylt.
 

Vi hörs!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0