Roger och Ralp


Ökenråttorna eller gerbiler som de egentligen heter har gjort sig hemmastadda. Det blev en gul som jag döpte till Roger och en svart som Christopher döpte till Ralf. Ralf har varit christophers favorit namn i en herrans massa år. Äntligen fick han använda namnet. För att döpa något framtida barn till Ralf, där sätter jag ned foten och säger nej! Råttisarna är söta så man dör. Både jag och Esther är förälskade i de små liven. Även Christopher är faschinerad.

Men bilder blir det inte ikväll. Kanske imorgon. Vi får se, att fotografera en gerbil blir nog bland de svåraste uppdragen på länge. För inte finns det många sekunder som de är stilla. De är inte köpta från någon djuraffär då jag inte riktigt ser någon mening med att stödja djuraffärers handel med djur. Jag och afghanerna åkte istället till Ulrika på Forslunda gymnasiet. Dofterna, ljuden allt tar verkligen tillbaka minnena från gymnasietiden. Så skönt det är över!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0