Rosor från den blivande

 
Igår blev det inte mycket till uppdatering, inte mycket mer än SnyggEsther. Idag tänkte jag ge mig på en summering av vår helg här på Istidsgatan. Vår helg precis som för många av er andra började den på fredagen. Men vår fredag blev inte som vi hade planerat. Den blev nog lite bättre. Lilla V fick nämligen komma på ett oplanerat sova över till lördag besök. Så fredagen bestod som många av er kanske förstår av middagsrutiner, sova och en hel del mys. Fröken fick provsaka min egengjorda korvstroganoff och morotspuré för småfolk. De fick tummen upp. Vilket var bra, då behöver maten inte ligga i frysen en massa år utan att komma till användning. 
 
På lördagen fick pappan i familjen en välbehövd sovmorgon medan jag, V och afghanerna gick ut på en härlig lördagsmorgon promenad. Vi mötte nog halva Umeås mamma lliga. Mamma + barnvagn och en minihund verkar vara standard. Vart är alla mammorna med barnvagn och jättehundar? Afghanerna, jag och V kände oss lite ensamma. Men det kanske är så att vi gjorde fel, ska man styra en barnvagn ska man ha en mini hund. Inte två afghaner. Men som sagt innan, tur dom är kloka, afghanerna. Solen värmde och det var riktigt härligt att andas in morgonluften. Jag tror jag har sagt det förr, men jag älskar verkligen tidiga morgonpromenader. Men igår fick de tidiga morgonpromenaderna en helt annan känsla. Det är ändå något speciellt med att ta tidiga morgon promenader med barnvagn. V njöt av att få sitta upprätt i vagnen och se vart vi var påväg. 
 
 
Hemma väntade rosor och en fantastisk man. Tydligen tyckte han jag var värd minst en bukett rosor efter att ha avlastat honom med V fredakvällen och lördamorgonen. Han är bra fin min blivande.
 
 
Vi väntade lunch främmande. Vi hade nämligen bjudit bonus kusinerna på pannkakslunch. Det blev verkligen fullt ös i lägenheten med pannkaksos och mycke rörelse. Alexsander var nog den som uppskattade pankisarna mest, strax efter mig själv. Sam och V fick också njuta av nygrädde pankisar, mumma! Efter lunchen sa vi hejdå till V och dagen fortsatte. Jag och syster med pojkarna gick på en riktigt lång barnvagnspromenad med afghanerna. Pojkarna sov och vi systrar fick utbyta ett och annat ord. Tidiga morgon promenader med afghanerna och barnvagn är underbara. Men att promenera med någon att samtala med samtidigt är faktiskt riktigt trevligt också. Längtar till dagen jag kan ta barnvagnspromenader varje dag! Under eftermiddagen laddade jag och Christopher upp för en kväll då vi faktiskt hade tänkt unna oss något vi inte gjort på mycket länge. Innan sommaren förra året var nog sist vi gjorde något liknande. Vi tillsammans med goda vänner både från Långsjö och Mariestrand anslöt och vi fick avnjuta en god måltid på en av Umeås restauranger som vi sedan avslutade på Istidsgatan framför mellodifestivalen. Vad jag anser om det vinnande bidraget ska jag hålla för mig själv. Men det var ingen favorit direkt. Efter mello gjorde vi det enda rätta. Vi gick ut, skakade på våra lurviga. Lät musiken styra och kännde pulsen på Umeå. Det blev helt klart en riktigt härlig lördag med full rörelse från tidig morgon till lördagen gick över till tidig söndagsmorgon. Det är inte ofta det händer här på Istidsgatan. Så gårdagens aktiviteter var verkligen härliga. Riktigt trevligt! Man lär sig uppskatta det mer då det är så sällan det händer. 
 
 
Idag har jag intagit soffan, tänker inte flytta mig härifrån fören afghanerna ska ut på dagens långpromenad. 
 
Jag hoppas ni alla där ute har haft en minst lika bra helg som vi här på Istidsgatan.
 

Ta hand om er!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Vilken härlig dag ni verkar ha haft! :)

Lilla V är så söt, så söt! :)

2013-03-10 @ 16:34:56
URL: http://ssandrao.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0