Brännbollsyran

 
Som så många år förut så är tiden för brännbollsyran kommen. Umeå går in i en ny era då det är nya arrangörer, nytt område och ett annorlunda upplägg för året. Igår kväll smög vi oss ner på området för att se bitvis av tjejcupen. Brännbollsyran är ändå lite rolig, lite speciellt!
Det kommer nog bli en härlig helg i Umeå. vädret verkar tillochmed vara på vår sida med sol och värme. Annat var det i fjol. 
 
Igår bräddade jag min kompetens med att åka till Skellefteå. Jag var inbokad för en kurs i arbete på väg. En föreläsning och ett prov senare stod jag med ytterligare ett intyg rikare. Snart bör jag nog införskaffa en helt egen börs för alla dessa intyg. På måndag börjar allvaret på Skellefteåkraft. Det ska bli så oerhört roligt och lärorikt. Det känns även väldigt skönt att jag kommer komma hem varje dag. Att jag inte behöver sova borta något mer. Jag är verkligen hemma hela sommaren. Det må bli så att jag förmodligen inte kommer visa mig för en levande själ under hela början av sommaren. Men det är inte för att jag undviker er mina vänner. Det blir nog mer för att jag kommer va en vandrande zombie om kvällarna. Bilden nedan visar byggnaden jag kommer utgå från i Skellefteå.
 
 
Förutom känslan av yran i luften så kommer en kär vän tillbaka till Umeå över helgen. Umeå kommer aldrig vara densamma medans du är borta. Umeå saknar en av sina stjärnor då du är borta. Jag saknar en av mina vänner då du är borta. Fina, fina du vi syns idag!
 
Idag är även den absolut sista dagen av maj. Maj 2013, det har ändå varit en bra månad. En lärorok sådan som inte varit snål med soltimmarna. Den 21:a maj var en dag jag minns tillbaka på med glädje. Den 7:e maj fyllde mor år. Igår, den 30:e blev en stjärna ett år. Den 26:e hade vi vårat livs första ettårspary och den 27:e var det våran dag, sex år vilket är ganska fantastiskt. Det har varit en kulturnatt och på ingång är brännbollsyran. Nu är det bara att hoppas att de kommande sommarmånaderna faktiskt kan leverera. Men vet ni mina vänner. Oavsett så är jag övertygad om att jag och min blivande kommer uppleva en minnesvärd sommar på många sätt och vis.
 
Snart minisemester! Det blir skönt! 
 

 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0