Snart är det fredagkväll

 
Vilket betyder hemma på RIKTIGT! Äntligen mina vänner är studierna färdiga. Praktiken är över och det är nu ett nytt kappitel startar. Åtminstone vill jag inbilla mig det, att det är nu det kommer hända.
 
Det har hänt en hel del sen vi sist hördes. Det har lossnat på jobbfronten och jag känner mig så oerhört lycklig över detta. I sommar ska jag delvis jobba för Skellefteåkraft, jag och en till tjej ska termografera linjen. Vilket både kommer bli spännande och lärorikt. En fot in i företaget, bara det känns som en vinst lott. Det kommer dock bli jobbigt att pendla mellan. Tanken var nämligen från början att bo under vardagarna i Skellefteå. Men efter att ha kollat runt så har jag nog beslutat mig för att köpa ett länskort till bussen. Det var förvånadsvärt billigt. Det blir långa dagar, men både jag och Christopher är överänns om att vi måste försöka sattsa nu för att få in mig i branchen.
Förutom Skellefteå kraft så hoppas jag på en fast tjänst på Vattenfall. Det lät oerhört lovande, men än är jag inte över bäcken. Hur som så är det väldigt roligt att jag fått respons på mina ansökningar. Man behöver det, för att orka söka vidare efter drömmjobbet.
 
Det blev mycket skrivet om arbete känner jag. För att summera upp tiden i Bergvik så tror jag grönska, sol, sniglar och fästingar kan beskriva dagarna ganska bra. Praktiken har kanske inte gett mig så många nya kunskaper men den har helt klart gett mig nya arbetslivserfarenheter. För er vågar jag nog erkänna att jag fortfarande kan känna mig  totalt vilse då jag håller i en schiffnyckel. Eller får order om att byta filter, smörja dammar, göra oljeprover, byta kol. Trycka på mängder av knappar och borra i betong, svettsa och allt annat som jag normalt inte pysslar med hemma. Men med tiden ger det nog med sig. Allt som behövs är lite erfarenhet och tillfällen att tänka själv. Det är roligt men känslan av att känna sig totalt nollad gör nog att jag ser mer förvirrad än smart ut många gånger. Men måste ändå erkänna att jag känner mig ganska stolt emellanåt. Att jag faktiskt gör detta. 
 
Att spendera sommaren på hemmaplan känns så oerhört underbart. Att få ta barnvagnen med Christopher och lilla damen, vandra ner på stan och köpa mjukglass. Som jag längtar. Vilken sommar vi kommer ha. Det kommer bli oerhört mycket jobb för oss båda, men vi har helgerna. Både ensamma och med lilla fröken. Det kommer bli en bra sommar, det har jag lovat mig själv. Vi ska njuta och fångar dagarna. 
 
 

Ta hand om varandra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0