BB-väskan

 
Lägger till kamera i BB-väskan.

Då skriver jag ett inlägg likt så många andra bloggare som går igenom en graviditet. Snart tror jag nämligen varje människa jag känner har frågat om jag har packat den såkallade BB-Väskan. Idag är den packad men för ett par dagar sedan var det verkligen inte pakad. Jag övervägde mer att skippa att packa den eftersom vi bara har fem minuter till förlossningen. Med andra ord känndes det alltså inte så väldigt nödvändigt att vara förberädd på så vis. Jag har fortfarande inställningen att det löse sig. Har vi glömt något som vi absolut behöver där så kan Christopher alltid åka iväg lite snabbt och hämta det.
 
Hur som, det som är packat är detta:
 
2 boddy st 50
1 boddy st 56
1 byxa st 50
1 byxa st 56
1 pyjamas st 50
1 pyjamas st 56
2 strumpor
1 mössa för inomhus bruk
1 mössa utomhusbruk
Vinteroveall
Vinterhandskar
Tjocksockar
2 dregglisar
Lite blöjor(vet att vi får på BB, men tar ändå med egna)
Våtservetter
Bröstvårtekräm
Bröstinlägg i bommull
Filt för inomhusbruk
Filt för utomhusbruk
Ett ombyte till mig
Ett ombyte till Christopher
Barnolja
Ammningsbh
Bindor
 
Det tror jag var allt, det känns som att jag fått med det mest nödvändiga. Så på detta bör vi väl klara oss på BB. Egentligen vill jag inte ens vara där. Inte längre än nödvändigt åtminstone. 
 
Nu ska jag fortsätta kvällen med ett glas julmust och lite serier medan den blivande träna.
 

Vi hörs!

 

Kommentarer
Postat av: Fia

Guuud va spännande. Du måste ju höra av dig sen när den kommit :P

Svar: Jag säger desamma till dig ^^
Lisa Vernersson

2013-11-24 @ 20:17:29
Postat av: Fia

Själv klart. :)

2013-11-25 @ 14:39:33
Postat av: Sandra

Ett tips är att ta med något slags läppbalsam! För mig hanns det inte med att ta på någonting då det var så intensivt efter vi kommit in men jag minns hur jag kämpade för att fukta läpparna hela tiden iom att lustgasen totalt torkade ut läpparna (och hela munnen och halsen för den delen) Så ett läppbalsam som Christopher får smeta på dig emellanåt skulle vara en rekommendation från mig! :) Kan ju hända det blir som för mig dock att det inte hinns med någonting alls. :p hehe

Snaaaaaaaaaaaart Lisa! <3 <3 Önskar er all lycka till och är säker på att ni klarar detta galant! Kram på er!

Svar: Tack Sandra, ska lägga ett lipsyl på minnet ;)

Btw varför har jag inte fått ett lösen till din blogg :O ;)
Lisa Vernersson

2013-11-28 @ 14:04:41
URL: http://ssandrao.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0