Det näst sista BM besöket?

 
Idag hade vi som vanligt en vanlig kontroll hos barnmorskan. Allt förlöper så normalt det går. Barnmorskan bad mig sammanfatta graviditeten och då jag tänker tillbaka så finns det faktiskt inte så mycket att säga. Om det inte vore så att jag kände babyn tidigt så skulle jag kännt mig som den mest ogravida kvinnan på jorden. För det har faktiskt varit en oerhört lindrig resa utan div kramper och konstiga åkommor. Självklart är det lite tyngre nu på slutet, men det är verkligen inte så mycket att klaga på och inte så underligt. 
 
Barnmorskan var osäker om baby är helt fixerad, men den har åkt långt ner och med det sagt så kan vi konstatera att den är påväg åt rätt håll. Även fast det mest känns som att den tror sig ska komma ut med fötterna först under mina revben. 
 
Jag fick även frågan om jag funderade på eller var orolig inför förlossningen. Det enda jag kunnde komma på var att jag verkligen inte vill att den ska gå lika fort som det gått för min mor. Men barnmorskan tyckte nästan jag skulle ställa in mig på en väldigt snabb förlossning eftersom både mamma, mormor och mina systrar har gjort bort förlossningen på allt från några minuter till några timmar från första värken till att barnen varit ute. Bra åtminstone att det är nära till förlossningen. Vi får väl se hur det hela kommer fortlöpa, jag kanske är den som går mot strömmen och ska ligga inne i tre dagar :P
 

Ta hand om er!


Kommentarer
Postat av: Isabel

Oj så spännande. Hoppas att lillbebis tar så pass gott om tid på sig i alla fall så att ni gott och väl hinner till förlossningen utan att stressa.

Vi får helt enkelt "tävla" och se vilken av våra bebisar som har mest lust att komma ut till denna kalla och gråa värld :D

Svar: Det bör vi göra, vi har endast fem minuters bilfärd till förlossningen så det känns betryggande :)
Haha verkligen, jag har ju tippat dig på mitt datum.. sen tror jag vi kommer gå över tio dagar. Tänker egentligen bara ställa in mig på det för att inte bli allt för övervänt ;)
Men säger som du, babyn är mer än välkommen redan nu ^^
Lisa Vernersson

2013-11-22 @ 13:31:48
URL: http://smamirakel.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0