Julmust och afghaner i soffan

 
Med julmust vid min sida och två afghaner som skyndade sig att krypa upp i soffan samma sekund som jag satt mig här tänkte jag nu bjuda på en uppdatering. Speciellt då soffan blev ocuperad så jag inte kan lägga mig och slö se seier i vanlig ordning. 
 
Det är nu sluttimmarna av helgen som är kvar innan den nya veckan drar igång. Christopher har påbörjat nattveckan och är just nu i Sundsvall. Hem kommer han under nattimmarna och denna gång kommer han hem med lite efterlängtade saker från Ikea. Vardagsrummet är som vanligt ett projekt, men vi arbetar oss sakta fram mot det vi vill ha. Vår plan är att ta en halva i taget och ena halvan ska åtminstone vara klar innan bäbis anländer. 
 
Medan den blivande har påbörjat sin jobbvecka så påbörjade jag städning av hemmet och lite annat pyssel. Ny kökslampa är nu upphängd över köksbordet. Under dessa mörka månader så kändes det som att en ljuskrona skulle passa utmärkt. Sagt och gjort så hänger det nu en helt vanligt svart smides ljuskrona ovanför köksborde. Helt vanlig var kanske att ta i då det faktiskt kommer från min mormor. Jag har rensat upp bland blommorna i fönsterna och pyntat med lite nytt. Väldigt små förändringar men det känns lite roligt.
 
Babyn i magen har slutat att sammarbeta. Nuförtiden kan jag inte sitta mycket längre än tio minuter innan det ömmar på höger sida av revbenen. Om jag inte står upp så måste jag erkänna att jag nöter ohälsosamt mycket på soffan i sidoläge. Men jag tröstar mig med att det faktiskt får va så då det bara är dryga trettio dagar kvar av denna graviditet. Med det sagt så måste jag nu inta den andra soffan, lägga mig på sidan och vila de ömma revbenen. Blev en kort kanske inte så spännande uppdatering men det lilla får duga ikväll.
 

Ta hand om er!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0