Paltkok och julpyntat


Idag måste jag faktiskt få erkänna mig såhär extra duktig. Uppe tidigt och startade morgonen som vanligt med afghanerna. Det blev inte någon lång promenad men tillräcklig sådär på morgonen innan ljuset letat sig fram. Efter promenaden intog afghanerna varsin soffa och flyttade sig inte fören husse kom hem på eftermiddagen. Själv så gjorde jag ett paltkok.


Nu är frysen fylld av palt inför babys ankomst. Förhoppningsvis ska vi inte bara leva på palt framöver men det är ändå skönt att fylla ut frysen. Imorgon blir det bullbak! För lite gott måste man ha hemma också. I pr har jag inte tänkt ge mig på något julgodis eller kakor. Bara bullar men det duger gott och väl.
Efter paltkoket började jag med julstöket och tvätten. Stryka gardiner och dukar. Diska upp ljusstakar som stått framme, bytt ut dem mot julsaker och hängt upp julstjärnor. Det blev ett lagomt julstök och nu ligger jag däckad i soffan. Det känns onekligen i kroppen att jag hållt igång hela dagen. Kvällen kommer fortsättas i soffan fram tills klockan slår gå i säng tid. 

Ta hand om varandra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0