Barnvagnar

 
Vi har nog bestämt oss för att investera i en barnvagn. Om man har varit där så vet ni vad jag menar då jag påstår att det är en j*vla djungel. Det finns allt för alla tänkbara olika behov i olika utformanden och färger. Det är grymt svårt, riktigt svårt. Men trots allt så har jag fått två favoriter. 
 
Från allra första början så var jag mer inne på att köpa en syskonvagn. För det kommer komma en dag då någon utav oss står där med två barn och inte tar sig någonstans. Men vi tänker invänta behovet. Vi tänker unna oss en singelvagn tillsammans. Eller jag måste nog erkänna att det är jag som unnar mig en singelvagn som jag vill ha. Mest eftersom jag kommer gå på promenader med babyn minst två gånger om dagen och då vill jag ha något som fungerar utmärkt att röra sig med. Med både barn och hundar. Men jag har ett pristak, för barnvagnar kan verkligen skjuta i höjden. Jag har varit väldigt nöjd med vår budget Emmaljunga, den har verkligen hållit måtten för priset och fungerar egentligen alldeles utmärkt. Men jag skulle hemskt gärna vilja unna mig en ny vagn.
 
Vi funderar på dessa två:
 
Duovagn Royal
 
 
Eller Duo Barnvagn Jogger
 
Jag är tveksam till små rörliga hjul, men dessa är låsbara. Men fungerar dom verkligen i snö?
 

Är det någon som läser som har någon erfarenhet av dessa vagnar?

 

Vi hörs!


Kommentarer
Postat av: Maja

Jag tänker spontant att vit är en opraktiskt barn-färg.. Men stora lufthjul bra på snöVK, Dagen, kyrkans tidning, DN Smidigt dock med svängbara hjul annars och de gula hjulen var snygga :D

2013-10-11 @ 23:28:37
Postat av: Nico

Jag har ingen erfarenhet av de där vagnarna men vi har en med små svängbara framhjul och nä, inget jag skulle använda i snön här uppe.. Vi har en Emmaljunga Ozone och förra året satte jag sittdelen på ett annat chassi, i år har vi köpt vinterhjul istället som vi ska montera dit då snön kommer. Vad jag hört så blir vagnen väldigt tungdragen då du måste spåra för både fram och bakhjul.. Hade jag köpt vagn idag hade jag nog köpt en duo edge och kompletterat den med Ozone mot sommaren - då har ni sittdelar och chassit som kompletterar varandra. Och vad gäller syskonvagn så skulle jag börja med ståbräda - det räcker nog om de inte är långa promenader eller V inte ska sova under promenaden.. Då behövs nog syskonvagn.. Om inte liten får sova i bärsele/sjal och V i vagnen :) lycka till!!

2013-10-12 @ 20:17:51
URL: http://nicalion.me
Postat av: Madeleine

Vi har en Emmaljunga Nitro city och vi tog oss fram bra i snön med små svängbara hjul framtill, men är de oplogat så är de minst lika tungt som med en vanlig vagn då jag provat båda. Den med svängbara är så smidig i mångt och mycket så jag skulle aldrig byta mot en med bara fasta hjul :)

2013-10-12 @ 21:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0