Dagiskläder


Då är det återigen söndag och en ny arbetsvecka väntar. Den senaste tiden har det faktiskt börjat kännas att det är en ganska stor bäbis som gömmer sig där inne. Det trycker och spänner. Jag misstänker att babyn har börjat sjunka ner med huvudet redan nu. Det hickas och klickar om vart annat och orken är verkligen inte på topp. Vilket jag har lite svårt att acceptera. Jag försöker verkligen fortsätta som vanligt men det har börjat ta emot. Tur jag har min blivande, vad skulle jag gjort utan honom!

I helgen var vi återigen på barnloppis. Vi hade som mål att investera lite i vilhelminas dagisgarderob då det känns lite olustigt att skicka med de finare kläderna till dagis. Snabbt är det hänt att kläderna aldrig kommer tillbaka. Vi fyndade minst sagt. Det blev en hel del långärmade tröjor och mjuka byxor. Två fleece jackor varav en var en märkesjacka samt ett fleeceställ. Sen hittade vi en låda med strumpor som i princip var helt oanvända som skänktes bort. Det kändes helt plötsligt väldigt onödigt att vi köpte 14 par strumpor i onsdags. Men man kan nog omöjligt ha för många strumpor. Vi spenderade 340 kr på loppisen, det kändes riktigt kul och minst sagt prisvärt. Nu väntar vi bara på att namnlapparna ska dimpa ner i lådan så allt kan märkas! Ikväll tvättar jag upp allt men senare kan jag visa lite bilder på fynden. Fram till dess får ni nöja er med denna: 


Idag går den blivande åter igen på natt turen och vi här hemma ska försöka vänja oss vid dessa ovana rutiner. 

Vi hörs senare!




Kommentarer
Postat av: Cissi

Strumpor kan man verkligen inte ha för många av! De har en tendens att försvinna ;)

Svar: Verkligen, det måste finnas en plats någonstans dit alla omaka strumpor tar vägen :p
Lisa Vernersson

2013-10-07 @ 07:19:42
URL: http://nastanperfekt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0