Nu är det färdigjobbat

 
Precis som rubriken lyder så är det nu färdigjobbat. Märkligt och lite tråkigt. Men någonstans måste jag erkänna att det känns ganska skönt. Speciellt då det äntligen känns som att jag får tid över att ordna lite saker här hemma som jag hemst gärna vill hinna klart med innan baby vill anlända.
Idag kan vi åtminstone bocka av en punkt på listan. Vaggan har intagit sin plats. Det är en gammal vagga som vi alla systrar har sovit i. En vagga från tiden min mor var liten och ett antal fler år bakåt efter det. Mamma uppskattade den till dryga 150 år. Så baby får sova sin första tid i en vagga med historia. Jag tycker det är lite mysigt ändå. Men till Vilhelmina går vaggan under namnet lillsängen, spjälsängen är nämligen mellansängen och jättesängen är våran såklart. 
 
Vi hade ett helt vanligt BM besök idag. Baby har laggt till sig med huvudet nedåt. Vilket jag misstänkt i dryga två vekors tid. Kändes lite kul att få det bekräftat. Att det verkligen är fötter som håller på att sparka lös mina revben på högra sidan ;) Annars så var allt lika normalt som gångerna innan. Magen har vuxit till 31 cm och känns fortfarande relativt lagom. Vi har även bokat in tid för intygandet om gemensam vårdnad. Någonstans kändes det smidigast att göra bort det innan baby anländer. Så inom en vecka är allt sådant färdigt. Skönt!
 
Nu mina vänner ska jag slö se serier och unna mig lite onyttigheter. Imorgon startar dagen nämligen tidigt med en del måsten och lite roliga ärenden. 
 

Ta hand om varandra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0