Efter en vecka

 
Nu har den blivande jobbat en vecka natt. Man vänjer sig inte efter en vecka. Allt känns fortfarande otroligt ovant. Men veckan har trots allt rullat på bra. Jag och Vilhelmina har tagit kvällarna/nätterna utan några större ovanligheter mer än att vi saknar pappan! Det är tomt och ensamt då lillan laggt sig för natten. Men på något märkligt vis så har jag aldrig fått så mycket gjort som dessa kvällar. Jag och Vilhelmina har donat på och städat skåp, sorterat kläder, gått alla trappor upp till vinden tusen gånger och gjort massa annat nödvändigt som egentligen är ganska tråkigt. Men blir roligare med en hjälpreda, om än ganska långsamt.
Nu på måndag börjar det vi är vana med, helt vanliga dagpass. Vanliga är möjligtvis att ta i, det finns knappt något vanligt då man är yrkeschafför. Det finns nog inget vanligt då man jobba som jag gör heller. Det sliter måste jag erkänna. Men trots allt så tänker jag fortsätta jobba in i det sista möjliga. 
 
Nattsömnen är relativt bra, ibland känner jag mig mer tung än smidig men det är egentligen inte så mycket att anmärka på. Livet är som vanligt och i jobbkläder är det fortfarande folk som knappt trode jag är gravid fören jag tar av mig till linne. 
 
I veckan ska jag försöka göra lite ärenden. Förbereda inför födelsedagsfirandet till helgen. Den 14 styr vi fika på Istidsgatan. Christopher fyller hela 30 år den 13:e och själv fyller jag lagoma 25 den 18:e. Detta innebär förståss en hel del firande. Frysen är fylld av onyttigheter och jag har inte löst problemet med vart bullarna ska placeras. Det lutar mot ett tidigt bullbak på lördagsmorgonen. Så bjuder vi på färska bullar till fikat. En morotskaka tänkte jag även hinna med, bara för att dom är farligt goda. Det är en helt annan känsla inför detta födelsedagsfirandet mot för förra året. Vid den här tiden för ett år sedan gick vi igenom en bubbla av sorg och förtvivlan. Ett år och tre dagar sedan idag. Vilket jäkla år! Det blir ett bättre födelsedagsfirande iår och längtan efter att mysa med bäbis gör sig allt större. Babymys i vinterkylan, det blir fantastiskt bra! Det märkliga är ändå att tanken redan har kommit om nästa bäbis om hur vi tänkt bygga upp livet och vardagen tillsammans. Det är mysigt, otroligt mysigt <3
 
Hoppas ni som läser har haft en härlig helg. Vi här hemma har haft fullt upp men har inget att klaga på. Kräftskiva, människkor, liv och rörelse och en del onyttigheter ;)
 

Vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0