Klickande

 
I en tid har jag trott mig vara galen. Att jag inbillar mig saker som inte någon annan än jag verkar höra. Det började för ungefär två veckor sedan. Jag tyckte mig höra ett ljud från magen. I början tänkte jag inte speciellt mycket på detta underliga ljud. Jag var nämligen osäke på om det kanske bara var en obehaglig känsla i kombination med då bäbis sparkar. Men destå fler dagar som gick blev jag mer och mer övertygad om att detta är inget jag innbillar mig. Jag hör verkligen ett klickande ljud från magen i samband med att bäbisen härjar runt.
 
I onsdags hade jag samlat mod till att ställa min absolut första fråga till barnmorskan då vi ändå hade tid för en rutinkoll. Ett tag tvivlade jag på mig själv, det känndes mer som att barnmorskan skulle tro jag var knäpp om jag påstår mig höra ljud från magen. Men det visade sig att jag inte är knäpp, jag har inte inbillat mig detta underliga ljud. Tydligen får vissa gravida höra ett klickande, eller knäckande ljud inifrån magen. Men vad det är finns ingen förklaring till. Teorier finns, men inget som är vetenskapligt bevisat. Det viktigaste av allt var väl att det inte har visat sig vara farligt, det är bara ett ljud man ibland hör som ingen kan förklara vad det kan vara.
Märkligt, jag som trode det fanns svar för allt som hade med graviditeter att göra, men tydligen inte. Hur som känner jag mig lugnad med orden att jag inte är knäpp ;)Vi har helt enkelt en klickande bäbis ^^
 
Men för att prata om besöket så såg allt normalt ut. V charmade barnmorskan som vanligt och magen har vuxit från 23-27cm på tre veckor. 
 

Vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0