Då var påsken förbi

 
Vi kommer allt närmare sommaren, om vädret fortsätter i samma anda så har vi nog en kanon sommar att se framemot. Det är dessa soliga dagar man känner att man saknat ljuset, värmen och dofterna. Orken kommer tillbaka och djuren får vårkänslor. 
 
Men tiden framöver blir inte alls som vi planerat. Ibland ändrar sig allt och ett tillfälle som kanske inte kommer tillbaka dyker upp. Att tacka nej fanns inte på kartan, vi får försöka gilla läget och få det att fungera ändå. Som en del av er vet så har jag fått jobb. Ett riktigt jobb, ett såntdär jobb som ger en förmånena till en jobbtelefon. Ett sånt där jobb där jag faktiskt kommer tjäna pengar, sådär så man faktiskt har kvar något efter att räkningarna har betalats. Ett såntdär jobb som kräver kunskap. Ett jobb där jag kommer utveklas och lära mig något nytt. Klättra i elstolpar och bredda kompetensen och underhålla min utbildning. Men jobb innebär också att jag inte kommer vara hemma med Alba längre åtminstone inte nu i början. Det svider i hjärtat! Det känns sådär hopplöst och tråkigt, som att jag kommer missa allt och knappt se henne och Christopher. Det enda roliga är väl just den ekonomiska biten, men även det att jag kommer vara hemma sen igen. 
 
Allt kommer förmodligen falla på plats och kännas bättre då allt drar igång. Men den svider, det gör faktiskt lite ont. Men vi gör det för att investera i framtiden om man kan uttrycka sig så. Öka chanserna att få jobb på hemmaplan. En skräckblandad förtjusningen är vad det är.
 

Ta hand om varandra!


Kommentarer
Postat av: Isabel

Förstår verkligen att det känns jobbigt men det blir som bekant inte alltid som man tänkt och planerat. Du får försöka att tänka framåt och tänka på varför ni väljer det här just nu för er lilla familj. När börjar du jobba? Är det heltid?

Kramar

2014-04-23 @ 09:34:02
URL: http://www.smamirakel.blogspot.se
Postat av: Cissi

Grattis!!! ;) vad kul! Förstår att det känns lite dubbelt, det tror jag det skulle gjort även om erbjudandet kom längre fram -alltid en omställning att börja jobba/inte vara hemma med sin lilla längre

Svar: Tack, du har säkert rätt. Jag försöker intala mig att det kommer kännas bättre efter de första arbetsdagarna :)
Lisa Vernersson

2014-04-23 @ 10:24:26
URL: http://nastanperfekt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0