Slutet av nattveckan

 
Imorgon är det äntligen fredag och därmed snart, väldigt snart helg. 
Det känns så otroligt skönt. Inte för att dagarna är så ansträngande. Mer för att få vara hemma hela familjen och njuta av kvällarna tillsammans. Under veckan som nu går mot helgen har Christopher i vanligt ordning jobbat natt. Jag och flickorna tar kvällarna och nätterna och på något vis svichar dagarna bara förbi. Jag hoppas att tiden ska stanna upp lite i helgen, så vi hinner njuta och andas lite. 
Melodifestivalen går av stapeln på lördag, det är givet att vi ska sitta bänkade framför denna tradition och skämas över alla dåliga bidrag i gott sällskap. 
 
Imorgon tänker jag passa på att njuta av att inte göra någonting. Bara mysa med Alba och slö se serier. Idag har vi nämligen gjort tillräkligt med saker för en vecka. Vi har hunnit med att lämna den stora damen på förskolan, gått lång promenad med en nyfunnen vän och ätit lunch med min väldigt gravida syster. Det ska bli spännande att se då den nya kusinen vill entra världen. Alba blir helt plöttsligt stor, inte fick hon va minst speciellt länge. Men det gör inte så mycket, nu får vi alla bara ytterligare en mini bäbis att njuta av.
 
Sen kan jag avslöja att jag snart ska börja jobba lite igen. Går tillbaka i gamla skor och tänker agera djurskötare om helgerna igen. Ett lagomt helgjobb i inte allt för många timmar som faktiskt ger en trevlig extra slant. 
Det ska bli kul, riktigt roligt faktiskt. Det var länge sedan jag jobbade med djuren. Jag ser det verkligen inte som min framtid, men en helt okej sysselsättning fram till det rätta dyker upp. 
 
Vi hörs senare.
 

Ta hand om varandra!

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0