Vi jobbar för skojs skull!

 
Alba har haft sin livs första arbetsdag. Fast egentligen var det nog mer jag som arbetade, Alba var bara mitt fantastiska sällskap. Hon har nu blivit introducerad i djurskötare yrket. Vår lilla flicka måste ju få lära sig tidigt vad som är viktigt här i livet. Vi har jobbat hela helgen, utfodrat djur i babyfart. Det tar lite längre tid med baby än utan, men vad spelar det för roll. Nästa helg gör vi ännu en jobbhelg, inte för att vi behöver utan för att det är roligt. Ett lagomt jobbande, kanske storasyster får följa med. Jag tror hon skulle lysa upp då hon ser smågrisarna och fåglarna. Jag måste erkänna att jag älskar djursköta yrket, att jobab bara för att det är roligt säger ganska mycket. 
Men det finns baksidor inom detta också. Men det tar jag en annan gång.
 
 
 

Godnatt mina vänner, vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0