Det drar ihop sig

 
Nu är det verkligen nära, nära till det där allvaret jag har gått och gruvat mig inför alldeles för länge. 
Snart startar det där lite mer vuxna livet, med det där lite mer vuxna jobbet. Eller som jag säger, ett riktigt jobb. Genom alla år har jag i princip bara arbetet med djur, det har nog aldrig varit mitt jobb.. det har varit mitt intresse. 
Nu kommer det se lite annorlunda ut. Att arbete med djuren har alltid varit min dröm, jag har nått mitt mål. Levt min dröm. Men på något vis har det inte kännts tillräkligt. Jag vet att jag är bra på det, riktigt duktig faktiskt. Men på något vis känns det som att det passar bäst att hålla det på hobby nivå. Till veckan startar ett helt nytt kapitell och jag känner mig mer livrädd än förväntansfull. Hur ska jag klara av ett jobb där kunskpen inte sitter i benmärgen? Där rutinerna inte faller naturligt? Det här mina vänner kommer bli en utmaning, minst sagt. En spännande utmaning som jag hoppas kommer ge kunskap som kommer hjälpa mig. Jag har blivit den där mäniskan som jag inte begrep mig på i unga år. Den där personen som hade jobben jag ville åt men som valde en annan väg. Så otroligt märkligt.
 

Det är en otroligt lugn kväll här på Istidsgatan. Den blivande bygger nya bekantskaper och själv njuter jag av hemmalivet på en såndär fånigt hög nivå. Ett glas bubbligt till serier. Ibland smyger jag iväg bara för att kika en extra gång på den lilla människan som sover i sovrummet. Det är ganska otroligt. Att för drygt åtta år sedan träffade jag hennes pappa. Då hade jag nog aldrig trott livet skulle te sig såhä. Vi har det ändå väldigt bra.
Vi har gjort det bra! 
 
Bjuder på tre bilder från en tid allt för längesedan. Dessa är från den 18 Augusti 2006. Detta var bland de första festerna vi var på tillsammans. Här bodde vi tillsammans i ett kollektiv men vi var aldrig tillsammans.

 
Och detta är en blid från oktober 2006 då vi var ute på X3M och såg på basshunter ;)
 
 
 
Det känns så märkligt på något vis, då man tittar tillbaka. Som ett helt annat liv. 
 

Vi hörs senare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0