Tjejkväll


Då pappan har killkväll så passar jag på att ha tjejkväll men en snart tvååring och en fem månaders baby. Mina flickor sover dock sen långt tillbaka och bristen på sällskap gör att sängen lockar. Vi har kvällen, natten och en bit in på morgondagen för oss själva. 
Nu tänker jag dock avsluta kvällen och samla energi inför morgondagen. Afghanerna är pimpade, klänningar är framplockade! Imorgon gör vi oss snygga och åker på tur! 

Imorgon är även Albas fem månaders dag. Jag har då varit hemma från arbetet i sju månader. Undra vart dessa månader tog vägen. Men jag måste ändå påstå att jag tagit vara på tiden. Andats in varje minut av tiden med vår flicka. Imorgon är det tio dagar kvar tills jag återgår till verkligheten. Ut i arbetet. Om tio dagar är det jag som drar in pengar i detta förhållande medan pappan får njuta av pappatid då den är som bäst! 

Det är en skräckblandad förtjusning att kastas ut i yrkeslivet igen. Men det börjar äntligen kännas som att allt kommer flyta på vad gäller Alba medan jag jobbar. Då tänker jag främst på maten. Jag tror vi har fått ihop det bra nu. Det återstår väl bara att se om det fungerar då allvaret startar.

Annars så har den här veckan flytit förbi med ett lugn. Jag har inte haft något planerat och har bara tagit varje dag som den kommit. Oerhört härligt! 

Nu, godnatt mina vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0